CSAK balett stretchingre

A flexibilitás azt jelenti, hogy az ízületek
teljes mértékben szabadon mozognak.

Ez maga a hajlékonyság, a rugalmasság,
amely hatékonyan fejleszthető a balett stretching segítségével.

.

Hogy ez miért fontos?

Mert erre szükség van a mindennapok során. A megfelelő fokú hajlékonyság nélkül egy idő után már komoly nehézséget fog okozni a cipőfűző megkötése, vagy a bögre levétele a fölső polcról.

Egy-egy óvatlan mozdulat elegendő ahhoz, hogy napokon át tartó komoly fájdalmat okozz magadnak.

Nem is beszélve a táncról!

A balett mozdulatok elsajátítása, a felnőtt balett oktatáson egyenesen lehetetlennek fog tűnni, ha az ízületeid nem rugalmasak eléggé.

És ebben az esetben az erőltetés nem segít!

A hajlékonyság fejlesztéséhez a megfelelő mozdulatokra van szükség. Ezek rendszeres gyakorlása révén rengeteg fejlődhetsz, amit Te magad is érzékelni fogsz.

Könnyebb lesz lehajolni, és a korábban problémás mozdulatok többé nem jelentenek majd akadályt.

A gyakorlatokat pedig a balett stretching órán sajátíthatod el!

Ezeken ugyanis a balett célgimnasztika mellett az intenzív nyújtás is szerepet kap – ráadásul annak mind a két típusa. A statikus során a hosszú mozdulatok kerülnek előtérbe, egy-egy pozíciót akár 15-60 mp-ig is meg kell tartani.

De ugyanennyire fontos a dinamikus nyújtás is, amelynek során a mozdulatok terjedelme és sebessége fokozatosan növekszik.

Hogy mindez miért jó?

Mert a stretching hatására erősödnek az izmaid, az intenzív nyújtás eredményeként pedig magasabb szintű táncos testtudatra tehetsz szert a felnőtt balett oktatáson.

A gyakorlatok néhány alkalom alatt megtanulhatóak, tehát biztosan nem fognak gondot jelenteni.

Az órán az oktató is segít, hogy pontosabban és tökéletesebben tudd elvégezni a feladatokat. Így motiváló zenére együtt küzdhettek a többiekkel a kitűzött célért.

 

 

De nagyon fontos, hogy eközben folyamatosan figyelj magadra!

Koncentrálj arra amit csinálsz, hagyj időt a feladatok megtanulására. Figyeld meg, ahogy a tested folyamatosan változik, és tapasztald meg, ahogy egyre rugalmasabb leszel.

Folyamatosan kísérletezz, hiszen neked kell megtalálnod a legkényelmesebb pozíciót, hogy a gyakorlatok jólesőek legyenek, ne pedig fájdalmasak.

És már csak egy kérdés maradt. Hogy hogyan készülj az órára?

Mindenképpen kényelmes ruhát vigyél magaddal, hogy szabadon mozoghass. Érdemes törölközőt, és vizet is magaddal vinned, valamint az iskola szabályzatát is tanulmányozd át.

Ne hagyd otthon a lelkesedésedet, azonban az elvárásaidat semmiképp ne „pakold el” már az első alkalommal. Ugyanis az elején még biztosan szembe kell nézned néhány nehézséggel.

Csatlakozz Te is a kortól, nemtől és testalkattól független balett stretching órához, és élvezd az ízületek szabadságát!

.

.

.

<<< vissza

.